Besökte ElGiganten och Alina Systems...

...med familjen idag! Riktig shoppingrunda, vi brände över 20 000 tror jag. På vad?

Jo, jag fick en dator i julklapp av päronen. Men jag skulle få välja den själv. Så det blev en från Asus som jag är inne på nu. Kan inte beskriva hur skönt det är med egen dator, slipper slåss med resten av familjen.. Och så har jag ju allt mitt jobb på en enda dator! Vi har tre datorer förutom den här, så det är en röra kan jag säga. Den här datorn då, är i alla fall en laptop med 13.3" HD/LED display och en massa annat jag gillar. Den är liten, smidig och jätte lätt men skärmen är ändå tillräckligt för att jag ska kunna redigera mina bilder utan problem.
   Pappa och jag köpte också en mus, en dvd-spelare (finns inte inbyggd i en så här liten dator) som är rosa och assnygg och lite office program.
   Och sedan köpte vi en ny kamera! Det blev en... Nikon D90! Jag är jätte nöjd än sålänge, har ju inte testat den. Men vi köpte till två objektiv, och snart kanske vi köper till en monsterblixt (hehe) och ett till objektiv :) Pappa verkar dessutom, ganska pigg på att låta mig köpa Elements programmet för filmer (som photoshop fast för film!) och snart en större skärm vi kan koppla till datorn så det går att se på film ordentligt! Har kommit på att det går att koppla in min nya iPod högtalare till datorn också! Kommer bli fint som snus!

 Har nu installerat alla Office program, MSN, musen, massa skit till datorn, backup... Och nu ska jag börja med Photoshop och fixa Spotify! Så sköönt med egen dator ;)




Kommentarer
Postat av: Josefin :D

faan jag vill oxå ha så där mkt saker ;D

2009-12-29 @ 00:03:15
URL: http://josefinbjorklund.blogg.se/
Postat av: Maja

Haha det gäller att va snäll runt jul... eller jag är jätte glad för dom kan jag lova :D

2009-12-29 @ 11:30:51
URL: http://majajonson.blogg.se/
Postat av: Bella

jag har oxå nikon d90 :D

2009-12-29 @ 13:14:44
Postat av: Maja

I knoow ;D haha

2009-12-29 @ 15:13:18
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0