Cool Water

Red Colle för ett par dagar sen, Tilde har stallfördbud på 50 dagar för att hon har skållat sin mage:O jätte läskigt! Stackars henne...

I alla fall så är det en jätte gullig häst, man märker att han är en bäbis men han är ändå jättetrevlig! Skulle ta lite mycket plats så man fick va noga med att berätta vem som bestämde hahah..
   Han har inte gått några dar då eftersom Tilde inte får rida. Jag tyckte att han var lite seg ibland, och så var han lite mysigt tjock, så jag fick ta och hämta sporrarna så att det inte skulle bli så tjatigt. Men han var ändå fin i munnen och tog alla hjälper på rätt sätt, så att man bara behövde hålla stödet och vara lite känslig i handen och se till att ha framåtbjudning så kom han som han skulle :) Men lätt var han inte kan jag säga, han var lite vinglig när han inte hade ridhusväggen som stöd och hade lite problem med vissa saker som t.ex. galoppfattningar. Men det gäller ju att man själv vet vad man gör då :) Kul att rida en lite grönare häst tycker jag, ska försöka rida honom lite nu när Tilde inte kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0