Fredag, hemma med feber.

Kände på morgonen att min hals inte kändes så bra. Kändes svullen, och som att en mandel hade fastnat typ :S Reste mig för att gå och göra en kopp te, och jag mådde skit. Så fredag ägnades åt att kurera mig... eller neh, jag sov två timmar till sen satte jag på Grinchen :D men vägrade äta... kanske inte så bra. På kvällen slog det mig, att jag borde kolla min temp! Och jo, den var drygt 38 grader och min normala är 36,5. Well, jag somna vid tio men frös som en gris så jag vakna efter en timme och pälsa på mig med pyjamasbyxor och sockor!!

Tänkte dela med mig av mina huskurer!
Varmt te med honung hjälper mot nästan allt! Det är super för halsen och om du är snuvig, och sen blir man så lugn och glad så man mår bättre i de flesta lägen. Grönt te och rött te är koffeinfritt, så de är nyttigare än t.ex. svart te som  vanligt earl grey. Dessutom, är grönt och rooibus vanilj (rött te) mina favoriter :D
Lite ingefära i teet hjälper mot förkylningar, magsjuka... Ja det mesta :) alltså ingen mald ingefära, utan små bitar bara!
Vitlök må lukta äckligt, men stärker immunförsvaret!! Aldrig riktigt tänkt på om det funkar, men jag häver alltid i mig detta när jag är sjuk. Har ju hört från många källor att det ska funka.
Cola när man mår illa brukade mina föräldrar ge mig när jag va liten, kan inte säga att nåt funkar bättre!
Bra mat och lagom motion, behövs faktiskt för att kroppen ska funka som den ska och man ska hålla sjukdomen borta. Men är man sjuk ska man självklart ta det lugnt så det inte blir värre!
En skön dusch, brukar i alla fall få mig att slappna av! Man tänker positivt och det är som att man sköljer av all skit. Nya rena kläder får en att känna sig fräsch och aningen friskare åtminstone.
Efter det brukar en bra film få mig på andra tankar, man blir faktiskt sämre om man känner sig sämre, så koppla av och njut framför en skön film så kommer du må bättre!
Bra med sömn! Funkar.
En matsked olivolja är ett knep som många sångare använder sig av, bland annat dom i Metro Station, för att hela tiden kunna hålla rösten i bra form och fri från slitage och halsont. Dessutom får man i sig fleromättade fetter som gör att hela kroppen mår bättre!

Det var allt från husmor idag, ciao!

Kommentarer
Postat av: Ronda.blogg.se- Utrustning, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Jag vaknade också upp fredagmorgon och var sjuk :/ Hoppas du är bättre!

2009-12-25 @ 22:06:45
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa frisk lagom till jul i alla fall! :D detsamma! :O

2009-12-25 @ 22:21:44
URL: http://majajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0