Porträtt: Kristin-Indra

Kristin Erngren
Det jag beundrar kanske mest hos henne, är hennes relation till ponnyn Indra. Så fort jag lärda känna henne märkte jag tydligt vilket jobb hon gör med Indra och hur mycket de tycker om varandra. Inte kunde jag då ana, som Kirre berättade för mig nyss, att deras historia började som den gjorde. Kristin började rida när hon var tio år gammal, efter att ha tvingats till stallet av hennes kompis. Hon älskade det så mycket att hon började rida mer ordentligt ganska snart. När hon första gången fick rida Indra gick det inte så bra som man kunnat tro. Hon behövde mycket hjälp eftersom hon inte var så stor och Indra sparkades och bets. I ridhuset lyssnade hon inte på Kristin och det slutade med att de fick stå och vänta i mitten tills lektionen var slut.
   Hur kom det sig då att Kristin föll för just Indra då? Ett tag senare bytte ridskolan ägare, Kristin hade vuxit till sig och det var dags för ett nytt försök. Kristin skulle rida Indra på en hopplektion, såklart var hon nervös med tanke på förra gången. Men den hopplektionen gick perfekt och efter det var hon fast.
   Nu har de tävlat upp till LB hoppning tillsammans. De har kommit långt sen den lektionen för nästan tre år sen. Kristin har ridit Indra nästan varje lektion sedan dess. Jag tycker att det här visar att det lönar sig att kämpa (hur klyschigt det än låter).


Kommentarer
Postat av: kristin

ja det var de bästa jag gjort!<3

2009-12-27 @ 19:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0