Godmorgon!

Kära läsare, hoppas ni sovit gott och har en trevlig förmiddag. Klockan halv elva ska jag ladda med frukost på sängen till mig själv och se de avsnitt av Ponny akuten som jag missat på SVTplay. Mysfaktor 100?

Senare hoppas jag att mamma kommer och hämtar mig så ska vi ta en liten shoppingtur och leta efter lite grejer till hästen, berättar vad sen. Och vid halv två ska jag rida iväg till min hoppträning! Är grymt taggad, ska se hur allting känns inför söndag. Vad händer då? JO tävlingsdebut för mig och Kurre! Bättre sent än aldrig, men nu känns det som att det börjar falla på plats :D

Vad tycker ni om Ponny akuten förresten? Brukar ni se det?

Kommentarer
Postat av: jossan

jag ÄLSKAR ponnyakuten! :D

2010-04-06 @ 11:33:14
URL: http://jossanjao.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag kunde inte kommentera under ditt inlägg om motion så skriver här istället. Intressant ämne du tar upp och det är ett ämne där alla tycker olika. Du skriver att vi borde ifrågasätta vilodagar. Varför det? Min häst får alltid minst en dags vila i veckan, ibland två. Hon behöver det för att orka med och återhämta sig både psykiskt och fysiskt från min annars relativt hårda träningar. Min häst får (nu när det är ljust ute länge) gå ute 8-10 timmar varje dag, hon har en stor hage med hästkompisar och med varierande terräng (stenar, träd, backar m.m) Man märker på henne att när hon varit ute hela dagen njuter hon av att få komma in i lugnet i stallet. Det är många som pratar om att hästar ska leva så naturligt som möjligt, dagens hästar är inte avlade (domesticerade)för att leva ett så naturligt liv som möjligt så tycker det är ett konstigt argument att dra upp. Sedan tycker även jag som du att en häst inte ska stå inne 24 timmar om dygnet o endast få bli riden 1 timme om dagen, variation är det allra bästa! Men man måste ju komma ihåg att alla individer är olika och hästen är inte den vildhäst den en gång var. Det är ju faktsikt inte så naturligt att rida o hoppa på en häst. Detta blev ganska långt men ville bara ge min syn på det hela och skriver inte detta för att "vara dum" utan för att få fram en diskussion. :)

2010-04-06 @ 12:53:41
Postat av: Annie & Sabina ♥

Vilken fin blogg! :D

Kolla gärna i vår blogg, den 25april åker vi till Allentown New jersey, USA för att ha praktik hos travtränare Björn Norén. I bloggen kommer du att följa hur USA ser ut i våra ögon ;) följ gärna oss via bloglovin :D



/ Annie & Sabina

2010-04-06 @ 13:22:25
URL: http://detarnajs.blogg.se/
Postat av: Klara

Jag kollar på Ponny akuten och dey har hjälpt mig igång med många funderare. Snarare har det programmet och många andra bloggar som jag läser hjälpt mig att börja tänka på ett annat roligare sätt inom ridningen och hästar.

2010-04-06 @ 15:16:22
URL: http://klarahjorth.blogg.se/
Postat av: Therese Sjöö

Verkar bara som att jag kan kommentera i detta inlägg? Vet inte vad jag gör för fel! Kul med diskussioner o med ditt svar på min förra kommentar så känns det som att vi har ganska lika syn på en hästs motion o dagliga behov. Rolig o inspirerande blogg du har, du får mig att vilja börja blogga. =)

2010-04-06 @ 22:22:59
Postat av: Maja

Till therese: Min blogg har lite problem med det där :S får gå och skälla på blogg.se tror jag... Va kul :D det är lite vad jag vill att ni ska skriva era åsikter så det blir diskussion, tycker sånt är så himla kul! Ja jag gillar att du har åsikter också, kul att snacka med såna så jag hoppas du fortsätter läsa? (a) nåt mer du vill att jag ska ta upp? :)

2010-04-06 @ 22:34:23
URL: http://majajonson.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Ponnyakuten är ett av dom bästa pogramen tycker jag ;)

2010-04-07 @ 09:15:09
Postat av: Giovanna

ponnyakuten är super bra tycker jag! Dom har hjälp mig väldigt mycket med min häst. Jag tycker dom borde göra ett till program till sommaren. i sånnafall ska jag söka in med min busiga häst ^^

Men jag tycker att det är synd att programmet har blivit mer som ett barnprogram fast det egentligen ska vara ett program man kan lära sig av.

2010-04-08 @ 00:22:19
URL: http://gbnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0