Hur jag ser på resultatet

Jo som sagt gick vi en clear round och en 1m med fyra fel i fas 1. Jag är riktigt nöjd, en felfri och ett slarv från min sida i andra var väl inte illa för första tävlingen?

Dagens minus: Jag känner inte riktigt hur han är på tävling än så visste inte exakt hur jag skulle lägga upp framridningen och sådär. Han vart väldigt pigg och jag red inte hundra procent, ville inte göra det till ett så stort allvar men skulle kunnat fokusera bättre. Bettet vi har nu ska vi byta ner, det kommer vara så mycket skönare och mer skonsamt när man ska ta tillbaka eller råka ta för mycket. Varför han rev i 1m var bara för att jag slutade rida, jag lät honom bara rusa och gav honom ingen hjälp, skulle varit lite nogrannare. Han får sämre teknik när han rusar, han tar liksom inte tag i hindret ordentligt plus att jag får svårare att hänga med i språnget och då blir också tekniken sämre, han hoppar mig ur sadeln :P Och när jag inte ger honom bra eftergift blir också sprången sämre så det ska vi öva på!

Dagens plus: Han var stencool, det gick ju trots allt BRA. Nu vet jag hur han är och kan lägga upp en bra framridning. Jag kan rida lite nogrannare nästa gång nu när vi vet vad som gäller och vet ju vad jag ska träna på och är igång med det. Vi börjar betsla ner honom snart också, vi får se hur det blir. Han kommer i alla fall inte studsa så mycket då. Vi är taggade för Akka om två veckor alltså :)

Kommentarer
Postat av: Sannaa!

Inte riktigt säker, eller först messa jag fel (för emil gav mig fel nummer t han ;p)

Så skrev han typ "ja e me i ponnyakuten" ja tänkte typ, haha visst, jag är Madonna !

Sen typ prata ja me en som går i hans klass så gav han mig samma nummer & skrev att de va hans kompis LV (:

Å Då fatta ja att de va han ;j

2010-04-12 @ 16:07:27
URL: http://sbphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0