Min dagliga borstning på 10 minuter!

Visst kan man lägga tio minuter på att borsta hästen innan ridpasset? Egentligen skulle jag vilja borsta mer (vilket jag nästan alltid gör haha) men såhär brukar jag borsta, och det tar bevisat under tio minuter:

1. Tar en vanlig men mjuk borste. Borstar hela honom. Tid: 4 min och 20 s.

2. Tar en ännu mjukare borste drar av på de stora partierna som över magen, halsen och baken. Tid: 1min

3. Sprayar lätt med pälsglans i svansen. Tid: 20 s.

4. Borstar man och svans. Tid: 52 s.

5. Borstar ansiktet. Tid: 30 s.

6. Kratsar hovarna. Tid: 1 min och 30 s.

Totalt: 8 min och 52 s :)

Skulle ta före och efterbilder, men det blev bara en förebild ;) Fina pojken!


Kommentarer
Postat av: Bella

Det tar jääääättelång tid för mig nu ju, dumma lera -.-

2010-04-09 @ 20:20:14
URL: http://domkallarmigbella.blogg.se/
Postat av: Giovanna

Åh vad ren häst du har då ;) lyxx!

Spelar ingen roll hur mycket jag borstar min häst, lika lerig varje dag ändå :(

2010-04-09 @ 21:24:15
URL: http://gbnh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0