Stress = Nej TACK

Börjar med att åka ut till stallet, gör i ordning Kurre och sedan rider vi till träningen, tar kanske en halvtimme med skritt och lite trav. Underbart väder och han skötte sig jätte fint så det var väldigt mysigt!

Träningen gick BRA mycket att öva på men nu vet jag hur jag ska rida på söndag :)

Mysig tur hem i vårsolen, sen när jag kommer fram till stallet vid 4 ser jag att hästarna i mitt intagslag är ute. Mamma har alltså glömt att det var vår dag att ta in idag.. Tar in Kurre som jag måste svampa av, borsta och byta täcke på sen kunde jag börja lägga in hö till de hästar som inte hade. Hämtade in hästarna, bytte täcke. Sedan var jag tvungen att putsa utrustningen och tvätta skydden som blivit leriga på vägen hem. Kom på att jag hade hand om Saga den här dagen så mockade och gjorde foder åt henne... Okej jag var klar halv sju. Och vi som tänkte åka och handla idag, det får bli imorgon i stället!

(Mamma har filmat, hon har inte bara glömt att ställa in skärpan så den blir bra, hon har inte ställt in den ALLS! Den envisa lilla... aa hon skärper sig aldrig :( Slänger upp ett par filmer ändå..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0