Strö i boxen

Fick frågan om varför jag väljer just spån, kan berätta för jag har en bra anledning!

Egentligen gillar jag torv mest, enligt mig är det naturligaste för det blir ungefär lika hårt/mjukt som marken ute. Halm är ju som att de ligger i maten, och de brukar kunna bli så tjocka och svåra att räkna foderstaten åt.

Har nyss haft halm i hans box men det tar så j*vla lång tid för mig att mocka så jag kan inte ha det. Sen hade jag ju nyss torv men det är så att han har haft uselt dåliga hovar, de är nästan helt bra nu men jag är fortfarande orolig. Och torv kan då öka risken för hovbölder med någon % och den risken vill jag inte ta. Dessutom rullar han sig så himla mycket, och nu när vi ska på tävling vill jag att han ska va ren haha!

Men annars gillar jag torv bäst. Det luktar minst, det är lättast att mocka och känns bra att låta hästen stå på! :)

Kommentarer
Postat av: Klara

Mycket bra svår på frågan jag skickade. Man tycker ju så olika om det och de svaret du gav håller jag med om. mest intressant att se hur det dåg på det hela med strö i boxen. :)

2010-04-11 @ 10:21:19
URL: http://klarahjorth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0