Svar till:

Therese som kommenterade mitt inlägg om motion! (Hon har inte länkat någon blogg så svarar här, början på en diskussion också?)

Det här med att ifrågasätta vilodagar, jag tycker att en vilodag kan vara en dag hästen slipper press från hård träning utan istället får komma ut på en liten skrittur helst för hand. Och det är jätte bra! Hästarna måste som du säger få återhämta sig, sätta musklerna och smälta allt som hänt men jag tror inte att bara stå inne i boxen hjälper så mycket, bättre att dom får röra sig lugnt då :) Och du säger att din häst får gå i en bra hage med kompisar 8-10 timmar om dagen, det är ju super! Då får den sin lilla motion och det tycker jag kan ersätta den där skritturen. Vissa har ju sina hästar själva i små hagar som de får gå i max 6 timmar och knappt röra sig (typ som min) och då tycker jag att de behöver komma ut mer.

Och som du skriver att hästen inte är samma som den var på prärien för många år sen, och där måste jag hålla med dig till 100%. Jätte bra att du säger så! Jag menar i detta fall att den trots allt har många instinkter och behov som är nästan desamma som man måste ta hänsyn till. Men många är ju så negativa till alla skydd man har på hästen, sättet vi tränar på och allt och där måste vi ju tänka att inget är lika naturligt längre, en "vildhäst" skulle ha helt andra behov och inte ens kunna stå i ett stall tror jag! Eller vad tycker du? :) Kul med lite intressanta åsikter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0