Vänlighet

Måste skriva av mig lite om ridsporten. Flera av er tycker nog säkert som mig, att ridsportens största minus är allt skitsnack!

Vuxna snackar skit om varandra, vi ungdomar snackar skit om varandra. Vi snackar skit om allt, allt från nåns pengar till ponnyns benskydd. Känner ni igen er? Många tycker det är jobbigt att rida när det är många runtom, just för att de är rädda för vad folk ska tycka och tänka.

Om något inte ser bra ut, då är man snabb med att påpeka det. Men däremot om nåt ser bra ut, hur många tar kraft till sig att säga det då? Jag tycker att vi borde bli mycket trevligare och snällare mot varandra!

När jag är ute och rider hälsar jag alltid på alla som kommer förbi, även pensionärer och joggare haha :P Ett leende kan göra så mycket, och när jag ser en häst jag tycker är fin eller tycker att ryttaren och hästen ser ut att trivas tillsammans brukar jag säga det eller fråga t.ex. vad det är för ras, vilket stall dom står i och så. Vi har ju ändå samma intresse? Varför då inte prata, det blir man ju bara glad av!

Och samma sak på bilddagboken, men en sak man ska komma ihåg är att folk har jävligt lätt för att snacka skit bakom en datorskärm, det är en annan sak i verkligheten så ta inte åt er av onödiga grejer ;)

Vad tror ni vi kan göra åt det här? Har ni egna erfarenheter eller åsikter, tips, i ämnet?


Kommentarer
Postat av: Klara Hovstadius -Tävlingsryttare med världens finaste ponny

SV: Tack!!:)<33

2010-04-12 @ 22:27:51
URL: http://klarahovstadius.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vet att det snackas, och ganska mycket är om mig men vad kan man göra åt saken? Jag bryr mig inte längre:)

2010-04-12 @ 22:29:26
URL: http://emsweet.blogg.se/
Postat av: Klara

Allt du skriver stämmer ju så väl. Det är svårt att få någon att sluta snacka skit om andra. Snarare får man ge dem en tanke ställare någon gång. men det ska verkligen vara i rätt skede med.

2010-04-13 @ 07:58:27
URL: http://klarahjorth.blogg.se/
Postat av: Katt

Helt rätt inställning! Tänk vad mycket roligare och trevligare det skulle bli om alla bara var glada och trevliga mot varandra. Alla (nåja, de flesta) håller ju i slutändan på med hästar just för att vi älskar hästar - och vad spelar det då för roll om man har en shettis, travare eller halvblod eller om man rider i skogen, tävlar grand prix eller rider western? :o)

2010-04-13 @ 10:19:20
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Fredrika

Hel rätt!

Vet att många på ridskolan snackar skit om mej endast för att jag har en häst. Samtidigt är det ju faktiskt också så att många tjejer håller på med hästar - tjejer + tejer = skitsnack. sen undrar man ju också vad är skitsnack & vad är att tycka ngt, man har ju faktiskt rätt att tycka saker. Men man bör hålla det för sej själv =)

2010-04-13 @ 15:32:18
URL: http://fredrikabergmasthh.blogg.se/
Postat av: felicia

säger exakt som dom ovan! Tycker jag bara det är onödigt, och jag vet att man blir sårad. Men det är väl sånna som tror dom vet allt och är bäst. Tyvär. Men jag, och säkert många mer tycker att det är bäst om man håller allt för sig själv, om man nu tycker att nån rider sämre eller så. =)

2010-04-13 @ 23:32:38
URL: http://gutenbergfelicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0