Underbar långritt på min underbara häst

Idag red jag ut på min fina häst. Testade en ny väg och red faktiskt hela vägen till min nya skola! Det var en väldigt fin runda som jag nog kommer rida mer när han är helt bra! (Var ute i hela två timmar!)

Han är så himla mysig, jag är helt kär! Så underbart när han är så pigg och rolig, men ändå så snäll att han lyssnar när jag säger till honom och håller sig lugn när jag ber honom om det. Förut var han jätte jobbig att rida ut på, jag var tvungen att ha ett skarpare bett, thidemantygeln eller graman. Nu rider jag ut på tredelat utan martingal eller nåt och han lyssnar så fint. Vi börjar verkligen lära känna varann, åh vad jag älskar honom!

Vad har era favorithästar som ni gillar? :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Jävligt mycket lugn, han är 4 år och hingst men man märker verkligen inte av det. Visst det har sina nackdelar att han är så lugn oxå för det blir nästan för mycket. Sedan har han en enorm hoppglädje, tog ett tag för honom att förstå att det är roligare att hoppa än springa bredvid. Men nu hoppar han allt med glädje och riktigt suger mot hinder, oavsett gångart^^ Och detta har hjälpt mig med min hopprädsla =)

2010-08-11 @ 09:54:09
URL: http://littra.blogg.se/
Postat av: Liz

Det absolut bästa med min favorithäst är att han är så himla lyhörd och vill verkligen göra rätt. Ibland blir det lite väl mycket dock, han kan bli lite stressad om han inte förstår. Men det är så kul att känna att det verkligen vill jobba och verkligen försöker göra rätt!

2010-08-11 @ 18:07:51
URL: http://lillagoajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0