Kärlek&kontakt

Maja har pratat mycket om kärlek, kontakt och sånt! Här är ett litet utklipp från ett av hennes inlägg som jag valde att publicera igen, då jag tyckte det var så himla bra skrivet!


"Kontakten kommer när du börjar förstå hästen som individ och se dig själv som ryttare med kritiska ögon. När du kan se hästens och dina fel, brister och förmågor och anpassa all träning och hantering efter det. Kontakten kommer när du kan lära dig sammarbeta med hästen i alla lägen, när du känner den tillräckligt bra för att veta vad som funkar och inte funkar.
Kärleken kommer när du känner hästen under dig och känner, vi är ett team."

Maja&Sekúr


Maja&Min-San

Bella&Ruben


// www.domkallarmigbella.blogg.se



Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- En glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :D

Jag kör veckans läsare på bloggen och det hade varit kul om du ville vara med :) Läs mer här: http://satilaryttaren.blogg.se/2010/july/veckans-lasare-d.html

2010-07-11 @ 16:55:27
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0