Nära ögat!

Nu har jag snart haft Kurre i ett år, men det är SJUKT hur nära vi var att lämna tillbaka/sälja honom! Kollade igenom min bilddagbok, hittade bl.a. det här:

"Jag vet inte riktigt längre om vi ska behålla honom, det blir så jävla dyrt att byta han. Men han har ju problem med sina hovar vafan... Det blev ingen bra start :/ ajaa han är rätt trevlig ändå."
"Kolla svanen va, ingen jävla hals och ingen jävla svans :S själv tkr jag att det blivit bättre, men det lär ta ett halvår att fixa honom. Och så länge är han nog inte kvar... Nån som vill komma och fota eller bara träffa honom innan han åker?"
"Idag kom några och kollade på Kurre, jag vill ha kvar honom men mamma vill ha en mindre och rundare, mer allround. Större ridbarhet alltså. Men Kurre va grym, skötte sig så jävla bra. Och dom som kolla på honom sa ju det samma. Han är ju som han är men kapasiteten är självklar! Han älskar att hoppa! Tyckte det var så jävla kul att få ta några språng. Men Kurreburre jag kommer sakna honom... Mamma åker till Skåne och kollar på hästar på onsdag!"
"Kurre åker om typ ett par veckor eller mindre. Sen kommer nya hästen, mer mammas häst nu då. Han verkar jätte gullig, lite mindre än Kurre dock lite bredare. Mammas typ dvs. Hoppar fint, lugn och jätte mysig, fin och välriden. Kapacitet för både hopp och dressyr. Min mamma rider mest dressyr men han var så trevlig att hoppa så hon satsar på att tävla 1m i vår ;) och det bästa, han heter Alfons! <3"

Vet inte riktigt vad det var som gjorde att vi behöll honom, men jag ångrar det inte i alla fall! Ska ut till kräket nu ;)<3

Kommentarer
Postat av: Sanna :3

viktigast att du är nöjd :) Jättefin häst <3

2010-07-01 @ 21:45:20
URL: http://handlingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0