Sekúr 12/7 ...

Åkte ut till stallet först, målade om boxen och sedan åkte jag ut till Kurre på betet. Vad jag saknat honom! När han såg att jag kom in i hagen travade han fram till mig, sötis! Och sen var han så himla mysig och ville bli kliad på huvudet hela tiden, bästa han vet haha :'D


När jag tog in honom såg jag dock att hans bakhovar var väldigt risiga, och båda skorna satt löst! Så det blev ingen ridning för mig. Istället masserade jag hans rygg och bakben med arnika, stretchade frambenen och smörjde in hans hovar. Gick igenom hela honom efter små sår och smörjde alla sårskorpor med min mirakelsalva så de ska läka fortare! Hittade och två relativt nya sår som såg ut att ha börjat läka men blivit upprivda igen, så jag tvättade av dem med utspädd jodopax och smörjde sedan in med mirakelsalvan som ska se till att de läker fort och håller flugor borta.

Hoppas att hovslagaren kan komma imorgon så jag kan rida!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv; har lagt till dig så lägg till mig :)

2010-07-13 @ 11:01:12
URL: http://minchrissan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0