Sekúr 18, 17 och 16/7

Lite sen med uppdateringen. Men den 16 så hade vi lite markarbete, hoppade ett kryss på cirka 50-60cm och svängde sedan på en volt, nästa gång gjorde jag en volt åt andra hållet så det blev som en åtta. Förstår alla? Det är i alla fall en väldigt bra och lösgjörande övning man kan göra ofta sålänge hindret inte är högt, då sliter det inte! Man kan också ha den övningen som hjälp för att öva in ett bra flyt i galoppen.

17 gjorde jag samma övning fast med ett räcke på 1m. Lite mer nogrannhet med galoppen krävs där och jag utför inte övningen lika länge eftersom det är lite högre. Jag testade också att komma på en oxer på 1.05 som stod på diagonalen, första "riktiga hindret" på flera veckor och det satt! Allt kändes skitbra :D Mamma tog ett par kort och då blev jag lite slarvig så han kom lite nära = Hoppa lite för högt över och inte lika fin i fram som han kan vara :)

Idag (18/7) trimmade vi bara lite på dressyren :) Rätt lugnt och nu ska jag åka till Elin för att slutföra vårt Harry Potter-maraton! See Ya tomorrow <3

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vad är din häst för ras :)?

2010-07-20 @ 19:39:43
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0