15/5: Hopptävling

Okej, det gick så j*vla dåligt. Det har ju gått bra alla andra gånger, så jag ska inte bli för besviken för det. Första klassen fick jag ett stopp på första hindret (ingen galopp) sen blev han förjävla stark och tillslut missade vi 6an, hann inte svänga och jag utgick på egen begäran för jag kunde inte ens få stopp på honom. Så onödigt att ta de två sista hindrena då.

Andra klassen (1.05m) gick nästan sämre, men ändå bättre. Han lyssnade lite mer, var inte lika stark och var lite rundare i galoppen. Men han var så SEG. Tror han hade blivit lite trött av värmen. Och vi stannade ut oss på femman. Jag vet inte vad jag ska säga, han var svår idag men jag red inte ens. Gav upp på en gång utan att verkligen försöka. Aja, tar igen det nästa gång!

Man måste kunna ta motgångar lika bra som framgånger och bara kämpa hårdare. Måste bara skärpa mig nu och fortsätta träna :) Frösåker med Lurbolaget om två veckor, rider förklassen och troligtvis lagklassen med.

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Tack! Min vän Jenny har gjort designen, så ska inte ta på mig äran, haha.



Och angående din tävling så är det bara att komma igen! :)

2010-05-15 @ 17:47:18
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Linda

Har bilder på dig från TiRK tävlingen, om du är intresserad av att köpa kan du mejla mig på [email protected] :)

2010-05-18 @ 23:08:03
URL: http://splach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0