Debut

I lördags var Kurre och jag iväg till Drevinge Ryttarsällskap och startade 1m och debuterade i 1.10m! Kan säga att jag var lagom nervös, första tävlingen på över en månad (sen han fick lymfangit = inflammation i lymfkärlen) och så var det ju debut i 1.10. Men han skötta sig exemplariskt! Ändå från lastningen till banan, han lyssnade och gjorde det han skulle. Jag var lite slarvig och fick inte riktigt ihop honom i galoppen, vill ju ha mer tryck i bakbenen utan att det går fortare. Det ledde till ett pet i omhoppningen i 1m (jag höll inte tillräckligt i yttertygeln) och sen ett pet på en oxer i 1.10 och det var också för att jag tappade yttertygeln och lät honom bli lång, fick inte ihop honom innan hindret.

Men det kändes som att jag hade kunnat rida runt hela banan på långa tyglar egentligen! Det var ju lätt! Stora framsteg från bara några månader sen, älskar hästen och är nu gryyymt taggad för träning imorgon och tävling igen nästa helg!

Och nu tävlade jag första gången på tredelat! Inget jobbigt kombinationsbett längre alltså :D
(http://domkallarmigbella.blogg.se har fotat bilden och den på förra inlägget också <3 )

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Vad roligt Maja, grattis till bra resultat!

2010-09-27 @ 20:35:29
URL: http://sosigog.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Åh vad kul att det gick så bra :D

2010-10-13 @ 11:10:16
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0