4/20 - 2011

Började med att promenera med Kurre. Hur snäll som helst!! Han är verkligen är pärla, är så glad att denna underbara häst är min egen. Hann putsa sadel, mocka, göra foder, mocka hagen, byta vatten i box och hage samt promenixa en gång till och ge medicin innan mamma kom och vi tog in våra hästar.
Sedan vart det premiär med Lord Sandro! Han är riktigt fin han, men det är en hel del att jobba med! Elena som äger honom åkte idag och är borta i tre veckor då jag kommer att rida cirka fyra gånger i veckan och så hörde jag att hon ska bort i sommar med och då kan jag nog rida honom igen. Kanske någon gång i veckan fram tills dess, vem vet? Skulle vara kul att ha ett långsiktigt projekt.
Johan i mitt stall hopptränar Lorden så det blir inte mycket att det för min del, men kanske lägger in småhinder och bommar i mitt markarbete någon gång. Jag red ju Lorden idag då och han är lite överviktig och i dålig kondition så det tål att jobba på. Sen känner man att han har svårt att bära sig speciellt på rakt spår då så ska öva på att göra honom starkare i baken! Annars är han känslig, mjuk och fin och väldigt rolig att jobba med :D Mamma tog lite bilder, kan lägga upp sen!
Lorden som föl :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0