Att göra-listor

Är du stressad som jag? Skulle inte förvåna mig, det är väl de flesta hästmänniskor?
En väldigt basic grej man kan göra när man är stressad är att planera sin tid. Egentligen är det bäst att ha en rätt grov veckoplan för att sedan dela upp dagarna i mer konkreta mål. Det borde man göra senast dagen innan, men eftersom att det är lov så slarvar jag med det... Men nu är det onsdag! Inte långt kvar alltså så det är dags att ta tag i sakerna. Ska planera kommande dagar lite och lägga på ett kol. Det gäller att inte börja klockan halv tolv som idag utan komma upp lite tidigare istället...
Så det ska ut som idag ungefär:
- runt 12.30: promenera med Kurre
- putsa hoppsadeln
- städa ut ALLT i mitt rum
- köpa färg
- börja sandpappra väggarna
- ta in hästar
- promenera med Kurre
- mocka, foder
- rida Lorden
- börja skriva på min uppsats
- träffa Adam
Ja så kan tidsoptimisten Majas dagar se ut!
Saknar att rida bebbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0