Dagens ögongodis: Marwin 942

Jag var jättekär i en unghäst en gång. En kolsvart valack vid namn Marvellous. Självklart var det en dröm för jag har varken tid eller råd med en till häst just nu och dessutom är jag nog inte redo för en så ung häst. Men o så fin han var!
Han var efter hingsten Marwin 942, som jag tänkte berätta lite mer om nu!
Här är info taget från http://www.marwin942.se :
Marwins omdöme vid bruksproven 1997
"Hopphäst med stor kapacitet, speciellt bra benteknik och god spänst (87/88). Ridbarhet: Framåt och uppmärksam för hjälper. Bekväm att rida, god rytm och balans. Hög ridbarhet och utmärkt temperament. Testryttare dressyr 9/8"

Marwin har sporadiskt tävlats i dressyr av Sigrid Bergåkra, de har bl.a. tre starter i LA Dressyr och vinst i alla. I Holland placerade de sig i MSV Dressyr och 120 Hoppning. Marwin började sin hoppkarriär i maj 1999 vid sidan av avelsarbetet (naturlig betäckning). Tillsammans med sin ryttare John Hickey har han vinster och placeringar vid nästan varje meeting både nationellt och internationellt. Marwin och John vann Falsterbo Hunting 2000 liksom 135 i Djursholms Invitational, samt ett av kvalen till Agria Hopphäst för Sveriges bästa 7-8-åriga hästar där de slutade på 11:e plats i finalen. De har därutöver ett 40-tal vinster och placeringar tom 140 hoppningar i Sverige. Marwin och John har även tävlat internationellt för Irland med bl.a. placering i Norge, 3:a i CSI Polen 135 och seger i 140 Bastion i Finland.

Till sina hoppmeriter har Marwin segrar och placeringar till och med MSV dressyr.


Några av Marwins avkommor på Bergåkra:


Kommentarer
Postat av: hanna

din blogg är verkligen bra och du verkar så himla kunnig!creeeeeeed till dig!

2011-04-13 @ 22:52:07
URL: http://beingreal.blogg.se/
Postat av: Denise Björkman

ser att det va ett tag sen du skrev inlägget om Marvellous och Marwin. Tyckte det va roligt att läsa om det, eftersom att jag och min familj föder upp hästar. Och det är vi som har fött upp Marvellous, det var Sigrid Bergåkra som köpte honom. Så din drömhäst kommer från dalarna :)

2011-11-22 @ 20:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0