Inspiration

Alltid när det är segt eller jag behöver en extra knuff framåt så brukar jag sätta mig och kolla på alla inspelningar och hästfilmer jag har hemma. T.ex. inspelningar från OS i Athen, de där gamla "börja rida"-filmerna, H&M We Love Horses klippen på nätet, Strömsholmsmetoden osv. Bara att se och höra stjärnorna prata tycker jag ger en inspiration, att se proffsiga människor liksom!
Sista tävlingen innan skadan var på Jälla och Jens Fredricsson var där med åtta hästar. Snacka om inspiration! Man såg sån himla skillnad på honom och de andra ekipagen, på amatörerna och proffset liksom. Man förstår varför han tävlar på den nivån för herregud vad han kan rida! Även om det bara var 1m och 1.10m så såg man kvalitén, hästarna gick i perfekt rytm och kom med bra avsprångspunkt på varenda hinder. Åh jag vill också bli så bra!
Bara att kämpa och kämpa, så kanske man är så bra om 20-30 år. Eller vad tror ni? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0