Kotledsinflammation kanske?

Han stoppade på framhoppningen, nån gång men det kändes ändå bra. Jag behövde bara driva ordentligt.
När vi var inne på banan för 1m red jag lite fel väg mot första hindret och kom i korsgalopp och då la jag av för att jag blev osäker. Andra gången så kändes det bra, då slappnade jag av och då stannade han igen. Ett. Två. Ute.
Han kändes jättebra på framridningen inför andra klassen. Kändes som att jag hade honom mellan hand och skänkel och att han lyssnade. Framhoppningen gick både bra och dåligt. Han stannade ett par gånger på grund av att jag inte hade tillräckligt bra galopp. Han rev och kom rätt illa när jag hade för mycket galopp. När jag höll ihop honom men såg till att han fortfarande var aktiv gick han av bra på hinder och sprången kändes bra, men då rusade han och halvt bockade efter hindret... Jättekonstigt, det brukar betyda att han inte är nöjd med något. Och jag försökte komma på vad jag kunde gjort som var fel men det kändes bra!
Inne på banan så kändes han bra, jag höll ihop honom som på framhoppningen men då backade han av för mycket innan ettan och stannade... Trots att jag höll benen om och smackade. Andra gången likadant, och det är första gången någonsin som jag kände att han gick emot skänkeln! Ett. Två. UTE. Men jag fick över honom på tredje försöket. Klassiskt!
Vad tror ni? Är det något fel på honom, en dålig period eller har han tröttnat på att hoppa? :S

Kommentarer
Postat av: ida

sv: är det av någon speciell anledning? tänkte för jag har aldrig sett någon ha det innan ;) absolut inget illa menat!

2011-04-09 @ 17:08:29
URL: http://teamnyman.se
Postat av: Emelie

Vill du vara med att bli utlottad till veckans blogg? Kommentera isåfall i detta inlägg!

På fredag så får nu veta om det blir just du som blir veckans blogg

2011-04-09 @ 20:59:31
URL: http://ponniiehastarnas.blogg.se/
Postat av: Mimmi

när jag tyckte att jag fastnade lät jag min mamma sitta upp och känna efter vad hon tyckte, och beroende på hennes åsikt kämpade jag antingen på eller tog honom till världens bästa veterinär - katarina lekander :)

sen kan det vara så att vissa hästar reagerar på att man hoppar fram ute och sen går in ett ridhus och det blir trångt så blir de mer tillbaka, det var många som råkade ut för det i både 1,20 och 1,25 som tappade mkt galopp pga det.

2011-04-09 @ 21:25:55
URL: http://frokenhadin.blogspot.com
Postat av: Linn Forsström - livet på stuteri Ängsbacken

Låter som eventuellt en kotledsinflammation ja... :(

2011-04-10 @ 21:00:14
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0