Lord Sandro 25/4 - 2011: Dressyr för Jeanna!

Vi dressyrtränade, riktigt kul! Inte för att Lorden behövde det, han strutta runt på alla sätt vi bad honom. Rund o fin hela tin! Urmysig häst. Men jag däremot har en del att träna på vilket är perfekt på en sådan häst! Det är så svårt att fokusera på detaljer på t.ex. Kurre eftersom har är så svårriden och behöver massa knix för att slappna av. Lorden går liksom fint även fast jag skumpar när jag försöker rätta till det ena och det andra.
Jag måste rätta till mina axlar, antingen höja vänsteraxeln eller sänka högeraxeln om ni förstår?
Måste höja upp vänsterhälen, spjärnar emot med den.
Ska sänka högerhälen och trycka in högertån.
Måste vinkla ut min vänster handled så att den blir rak.
Slappna av i låren.
Och sitta mer till vänster.
Tror ni att det är lätt att rätta till eller? ;) Rätt mycket att tänka på!
Lorden är i alla fall hur mysig som helst!
Jeanna sa det flera gånger, att han är så himla härlig och hur mysig som helst haha :) Håller med!

Kommentarer
Postat av: Nellie

Jo jag är 16 år och ska kolla på häst, jag är inte jätteintresserad av att tävla, så sånt tänker jag inte på. Men jag vet fortfarande inte om jag ska ha en ponny eller stor häst.

Jag har lite svårt för häst så helst en ponny men jag vet inte, sen ska jag ha en C- eller D-ponny?

jag är typ 166 lång, vad tycker du? din blogg äger så mycket!!!

skulle verkligen uppskatta ditt svar :D

2011-04-26 @ 17:38:23
Postat av: Sara Carlsson

sv: jag tror att det är kotledsinflammation på båda fram, precis som du säger.. Det känns som om det borde vara så iallafall.



Och Soccan är likadan.. hon hoppar, men jag måste lägga henne precis rätt och hon gör det utan glädje liksom :/ Inget sug mot hinderna alls.

När hon är som hon ska, kan man bara styra och hon hoppar ALLT, oavsett hur fel man kommer eller hur högt det är. Nu gör hon det för att hon måste bara och det känns bara fel.

:)

2011-04-26 @ 18:47:50
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Nicholai von Benzon Hollesen

Hej Maja!:)

Mitt största peppknep är nog att han ska se andra killar som rider.

Det fick mig att våga hela vägen!!!!

Kram Nicke

2011-04-26 @ 21:53:45
URL: http://nicholaihollesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0