Planen:

Den här veckan kommer han att genomgå minst en besiktning för att kolla om han är bra eller om något är fel.
Om något är fel kommer jag att lugnt ta mig tid att låta honom bli bra igen. Han börjar bli äldre nu, och det är bara naturligt att han har lättare för att bli sliten. När han är bra kommer jag först fokusera på att leka utomhus och hoppa lågt för att få upp suget igen och sedan ta honom upp i hans tempo.
Om han är helt bra så får han ändå ta en paus. Han kanske ändå är sliten, så han kan få gå lugnt och bara skritta ute någon vecka och sedan jobba mycket utomhus med mycket positiv lek med fokus på framåtbjudningen. Jag vill att allt ska vara roligt och enkelt för honom då. Vi kommer då hoppa mycket lågt och enkelt för självförtroende ett par veckor och sedan hoppa en eller ett par lokala tävlingar innan vi kommer tillbaka dit vi var förut. Jag har inte bråttom.

Han är en sån man kämpar för <3

Kommentarer
Postat av: Mimmi

jag tycker att det är så skönt att läsa att du inte känner att du har bråttom eller bara ger upp i motgång som vissa faktiskt gör.

man blir bara bättre när det är svårt, tänk på det :)

2011-04-12 @ 17:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0