Sekúr 31/3-11: Hoppträning

Tränade för Hannah som jag sa tidigare. Vi jobba med linjer, två hinder på båga med fem galoppsprång emellan. Sedan en linje på långsidan med tre hinder, fyra och fem språng emellan. En bra övning där man kan träna på att korta och länga hästen samt hitta rytm. Till en början gick det väldigt bra på låga höjder, när vi så småningom kom upp på 1.10 blev det riktigt tajt.
Jag fick först inte till långsidan. Verkligen inte, fick stopp på första hindret och sedan vände han bort från andra hindret och sedan ramlade jag av på sista hindret... Därför att jag först blev distraherad av att folk kom in i ridhuset och tappade galopp på första hindret. Andra gången kom vi så tajt till andra hindret att jag inte trodde att det skulle funka och gav upp, så han gjorde det med. Tredje gången kom alldeles för tajt till sista hindret, han hoppade rätt igenom det och jag åkte av. Sträckte nacken och är lite stel idag haha! :)
Jag fick nöja mig med att komma tajt till tvåan, våga hoppa av kort inpå liksom så löste sig det. Och sen tog jag sista avståndet på fyra galoppsprång istället för fem haha... fuskade ja men det kändes bra! Då löste sig allt.
Jag gillar faktiskt att ha motgångar på träning, om det slutar bra för då vet man att man löser ett problem! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0