Viktigt att hålla sams

När man står i ett privatstall med flera olika hästar och hästägare så är det väldigt viktigt att man håller sams. Det blir ju så himla tråkigt ifall det är spänd stämning där och sedan kräver ju ett stall mycket arbete och då måste man hjälpas åt.
För mig är det en självklarhet att sopa efter mig i ryktspiltan och se till så att det inte är stopp i avloppen efter att jag använt spolspiltan eller tvättmaskinen. Jag försöker alltid att hålla så bra koll som möjligt på passen så att jag aldrig missar något och hjälper gärna till om någon har problem.
Det är ju så himla viktigt att man kan lite på de andra i stallet, tycker inte ni det? Det är ju inte kul att sitta och undra ifall ens häst kommer få mat eller inte, om den kommer in eller inte och det är inte heller kul att behöva tillbringa en halvtimme till att rensa skit ur avloppen därför att den som var där innan sket i det. Då blir man ju bara stressad och sur! Därför är det viktigt att alla ser till att man utför sina egna uppgifter, är nogrann och hjälper varandra.
Min tränare har nyligen fått två hästar skadade på grund av att folk lämnat dem ute i hagen. Det är sånt som bara inte får hända! Man måste kunna lita på att hästen inte blir lämnad ensam långt borta när de andra hästarna står inne och äter... Så nu har hennes egna häst en ordentlig sträckning och kommer inte att vara igång för än typ i juni. Den andra har slitit upp hoven och kommer vara igång till juni/juli tror jag. Ni kan ju tänka er vad det gör för stämningen i stallet?
För jag brukar tänka alla hästarna som min egen, skulle jag lämna min egen häst där ute? Nej, då tar jag in den där hästen då. Skulle inte jag vilja att andra ger min häst mat ifall jag missade en höpåse? Jo men klart jag ger en till den där hästen då! Hästarnas bästa kommer först, låångt före lata och otrevliga människor ;)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Nää, är DO också trasig nu? Fy vad tråkigt.. :o(

2011-04-23 @ 15:41:36
URL: http://catipat.blogspot.com
Postat av: Frida

VA!? nästa häst också skadad? Vore ju bra om man fick till ordningen lite bättre.. Det är bra att du tänker så, att alla hästar i stallet vore dig egen! Så borde alla tänka... :)

2011-04-23 @ 17:16:00
URL: http://equest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0