Provridning

Här är en av de provridningar vi filmade som jag har på min dator. Hästen är efter Dragon och ett tag stod det faktiskt på att det var honom vi skulle köpa. Ni kan ju se på honom att han och Kurre har rätt lik kroppsform, de är båda höga i halsen liksom. Den här har ju dock mer massa och var mjukare i kroppen. Så varför vart det inte honom? Jag vet inte, det var något hos Kurre som jag fastnade för. Någon gnista eller något, vi klickade helt enkelt. Den här var trevligare och lättare att rida men jag tyckte väl att han var "för snäll", typ lite opersonlig eftersom jag alltid faller för någon sorts problemhästar...

Sen tyckte jag att Kurre var roligare att se på, även om han ser ut som en älg :D Han har gnistan i ögonen.

Så, anledningen till att jag rider i mina gamla ridbyxor, pappas jacka och min gamla hjälm (vilket ser jättefult ut) är att min mamma och min coach hämtade mig direkt från Falsterbo och sedan bilade vi därifrån upp mot Uppsala för att provrida hästar, och mamma hittade inte mina riktiga grejer haha! Sedan får ni ha lite överseende, det här var över två år sedan och jag kunde inte mycket alls samt hade precis gått upp från min lilla ponny. Sitter ju inte som en smäck hela tiden kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0