Sekúr 15/8 - 2011

Red ut till en äng inte så långt bort ifrån mitt stall. Tog bara en liten omväg till vår "hoppstig" där det ligger framme cirka 50cm höga travar trädstammar som man kan hoppa över, Kurre tyckte att det var superkul! På ängen blev han kanske lite väl taggad och for runt, baklänges, i sidled och framlänges men jag satte mig bara lugnt ner och väntade ut honom.

När hästen är stressad tycker jag att det är viktigt att vara en stadig ledare och fortsätta att hålla sig cool på ryggen. Fokusera på din balans och på vart du ska, inte på negativ energi eller oro. Ska du fram? Tänk fram, tänk inte "vafaaaaan....". 

När jag fick honom framåt så var han SÅ FIN! Gaaah, när den hästen väl får bakbena under sig är han ju som en pegasus! Måste få mer energi i honom på dressyrbanan, det är amazing att rida honom när man bara behöver luta sig bakåt och fokusera på en mjuk kontakt i handen. Man kan rida honom nästan enbart för sätet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0