En dag på jobbet.

Visst, Maja, jag kan göra ett inlägg om en dag på mitt jobb! :)

Klockan halv elva på morgonen kommer jag fram till mitt jobb. Då börjar jag med att gå ner i källaren för att hämta den 300 år gamla nyckeln som går till själva lokalen, haha det känns faktiskt lite häftigt att använda den.
Det här är Uppsala Botaniska Trädgårds orangeri, där inne jobbar jag! :)

Jag fortsätter sedan med att tända alla lampor, sätta på musiken som konstnären valt ut för sin utställning och sedan räknar jag upp kassan. Kaffemaskinen ska vara på och rensas, och sedan öppnas dörrarna så att besökarna kan börja komma klockan elva!

Mellan elva och klockan sex är utställningen öppen. Jag sitter i kassan och säljer kataloger, tavlor, glass, honung, vykort och lite andra grejer. Då och då kommer utländska turister fram och ställer frågor om Uppsala och då får jag vässa engelskan eller franskan och försöka förklara ;)

Vad är det för utställning då. Jo, det är en fotograf vid namn Stewen Quigley som bland annat fotar för tidningen Biz&Art som ställer ut här i sommar. Utsällningen heter "Squares" och det är en hel del färglada tavlor. Alla är foton, som genom redigering i datorn fått nytt liv med en massa häftiga färger.
Känner ni igen henne? ;)

Efter klockan sex så stänger och låser jag alla dörrar, släcker ljusen, stänger av musiken och räknar ihop kassan och hur mycket jag sålt under dagen. Kan säga att jag igår slog rekord, sålde för nästan 5000 kronor vilket är cirka tre gånger mer än det vanliga!
Sen är jag alltid überseriös på jobbet, haha.

Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer
Postat av: maja

Tack :D

2011-07-29 @ 23:19:35
URL: http://memyselfandzalmiac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0