Hej kära vänner!

Ja ni, jag har jobbat de senaste dagarna och nu har jag äntligen LEDIGT i tre dagar, alltså igår, idag och imorgon hehe :) Jag passade då på att se sista Harry Potter-filmen i fredags, efter en mysig middag med mina vänner. Och hej, jag gråter aldrig till filmer. Aldrig. Och nu satt jag och hulkade mig efter en halvtimme in i filmen... Är en sån otrolig Harry Potter-nörd! När eftertexterna rullade så bröt jag och Hedda ihop totalt. Jag grät, grät och grät alltså inte tyst utan HÖGT och alla vände sig och kollade på oss. Vi var tvungna att springa bort en liten bit sedan satt vi och grät vid ån i en halvtimme... Felicia skämdes, en aning hehe :)

Igårkväll hade jag sällskap med Hedda i stallet, Kurre fick bara gå en promenad. Sedan hade vi tacokväll hos mig! Cirka 12 pers som var här och åt massa tacos och sedan lyssnade vi på en hel del nostalgimusik. Najs kväll!

Idag är jag trött, eftersom vi somnade sent men jag har ändå varit ute och flyttat grejer i stallet och städat här hemma. Det är så att Kurre ska flytta ner till Lurbos privatstall i några dagar eftersom han är den enda hästen från Hilton som är kvar. Han kommer nog sova "hemma" på fredag då en ponny kommer hem en sväng, men just nu lånar vi en box där nere så att han får sällskap av några hästar :)

Jag ska städa lite till här hemma, det är typ nachos över hela huset hehe... Och sedan ska jag tillbaka, fixa lite, rida och sedan släppa honom i hans tillfälliga hage där nere. Den är stor! Det är en hage där ridskolan brukar ha alla sina valacker, och han får den själv. Säkert den största hage han gått i på år! ;) Ska bli mysigt att se, får kanske med mig kameran så att jag kan fota/filma!
Jag är en sån tidningsmissbrukare, köper nya hela tiden! Senaste Hippson och Equipage ligger hemma också, samt Ponnymagazinet och Riders Journal... Planerar att köpa Bubbleroom, Styleby och Ridsport... Det här är typ lika onödigt och nästan lika dyrt som att röka, tur att det inte är lika dåligt för hälsan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0