Vill lägga mig ner och gråta

(Sigrid hoppar Kurre på bilden)
Tänk att hästan som älskar att hoppa, som flyger över hinder på 1.30 och högre kanske inte kommer upp dit igen. Jag tror inte att det är något problem att bygga upp honom, bara man ger honom tid men det är ju där skon klämmer. Han har inte tid. Han börjar bli gammal.

Kurre har gett mig två fina år nu. Han har lärt mig mer än någon tränare eller någon annan häst gjort innan honom och jag kan nog säga att det är under dessa två år jag utvecklats snabbast. Nu tror jag att jag inte ens kommer att ha kvar honom i ett år till. Anledningen är att jag vill sälja honom när han fortfarande har krut kvar, så att han fortfarande kan komma till några duktiga yngre tjejer och lära dem lika mycket som han lärde mig. Nu ska jag se till att han blir så bra det bara går. Innan nästa sommar ska han vara fräshare än han varit på år. Och då ska jag hitta ett bra hem åt honom, det förtjänar han.

Min prins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0