Älska att jobba

Jag har alltid haft en speciell motivation när saker varit extra svårt och jobbigt. Hemma hos mig har det alltid varit körigt, mycket att göra för att allt ska gå ihop och att alla ska trivas hemma. I stallet har jag ofta haft motgångar, vad gäller skitsnack eller svåra hästar. Ända sedan fjärde klass har jag gått i väldigt "satsiga" skolor som sätter hård press och kräver mycket arbete, dessutom har jag alltid siktat på höga betyg.

Alla kan väl förstå att det blir mycket att göra? Dessutom är jag en sådan person som måste "leva" lite. Se filmer, lyssna på musik, läsa böcker, träffa folk, göra nya saker. Annars kan jag inte fokusera.

Hur ska man orka jobba, jobba och jobba hela tiden? Jag har ett svar till mig själv: Jag tjänar på allt jobb jag gör. Är det påfrestande, då blir jag starkare. Jag lär mig av varje ridpass. Om jag jobbar hårt så får jag ett gott rykte. Jag kan tjäna pengar, jag kan tjäna kunskap och jag kan tjäna erfarenheter. Även om det inte är roligt så ger det mig någonting, och med den inställningen har jag lärt mig älska att jobba! Även om det är tråkigt, så kan jag stanna upp och tänka på det positiva jag får ut av det.
Det finns inga genvägar till framgångar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0