Ärliga människor

Såklart är det bäst med ett mellanting tycker jag. Man behöver inte ljuga men man kanske inte behöver slänga den hårda sanningen i ansiktet på folk hela tiden, de vill ändå inte höra den. Om man ändå måste välja vad som är bäst, total ärlighet eller lögn så väljer jag nog mer ärlighet. Jag går bättre ihop med de människorna helt enkelt, för jag har sällan problem med att hantera sanningen.

Jag blir snarare orolig runt människor som man känner ogillar en, men inte visar vad de tycker. Jag blir väldigt osäker i de lägena. Om man träffar någon som är totalt ärlig måste man tänka två gånger på allt de säger, för att inte bli arg. Och man måste ha klart för sig att man inte kommer tycka lika om allt. Men man måste acceptera allt man tycker olika om och lära sig av det i stället, visst är det underbart att vi alla är så olika??

Mimmi kommenterade att t.ex. en bra tränare ska kunna vara ärlig på ett pedagogiskt sätt. Helt rätt! En bra tränare måste man kunna lita på och därför måste den vara ärlig. Men en bra tränare ska också veta när det inte är läge att kommentera och att man inte kan påpeka allt på samma gång.

Ibland är det helt okej att överdriva, ifall det är för att uppmuntra någon annan! Det är i alla fall vad jag tycker :)
Men folk måste lära sig att lögner är genomskinliga, och sanningen ofta är hårdare än många kan ta.
Hästar har en förmåga som människor sällan har - en förmåga att vara helt ärliga och samtidigt ödmjuka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0