Varför köpte jag Sekúr?

Jag åkte från Skåne till Uppsala och prevred flera hästar på vägen. Vi var på ett försäljningsstall i Skåne där jag skulle provrida en 6 årig valack som dock inte passade mig helt. För att få en bättre bild av mig som ryttare ville Magnus där från försäljningsstallet att jag skulle provrida en mer erfaren hopphäst, så de tog ut Sekúr. Mamma och jag trodde att de skämtade! Han såg ju en som en stel gammal älg...
Det som gjorde att jag bestämde mig för att köpa Sekúr var att han ändå hade så trevligt temperament och var så erfaren, visste att han skulle lära mig mycket och sen såg jag det väl lite som ett projekt att rida till honom på marken.

Många tyckte att jag var lite dum i huvet, och många frågar hur f*n jag tänkte. Men jag är så glad! Han är ju typ världens bästa läromästare och hur gullig som helst. Han har mycket kvar att ge trots hans ålder.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

det viktigaste är ju faktiskt att hitta en häst som man verkligen känner "wow, den här hästen är min" första gången man sitter på den.

så kände jag första gången jag satt på Lillan, och även om folk tyckte jag var dum som köpte en het och springig frieser-korsning som typ var rädd för människor kände jag att jag valt helt rätt och det är det enda som egentligen betyder något :)

2011-05-04 @ 08:43:22
URL: http://frokenhadin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0