Svar på tal

nattis om Sekúr 1/4 - 11:
Jo, jag vet att de här var ett april skämt men jag har en fråga om det, va du påväg att sälja kurre förut? eller va de också ett april skämt? 
om du va de, kan du inte berätta lite mer om de?
Svar: Jo jag höll faktiskt på att sälja honom förut. Det hade gått nästan ett år sedan min svacka med Min-San började tills vi köpte Sekúr. Jag hade varit hästlös i ett par månader och var så himla sugen på att få börja rida och träna med en häst som kan mycket. Snart visade det sig att Kurre krävde mer arbete än jag klarade av samt att han stod till och från i ett halvår på grund av hovbölder...  Inte så man vill börja precis.

Jag tappade intresset helt enkelt. Jag såg inte att det skulle sluta bra och började bli mycket mer intresserad av att göra annat. Så vi skulle byta honom mot en annan häst från där vi köpte honom. Dock började det lösa sig precis när han var påväg att åka och vi bestämde oss för att kvar honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0